TitanQuest-Macher gründen neues Studio / Game: Grim Dawn

Hier findet ihr eine kleine deutschsprachige Ecke, um über dieses Spiel - im Allgemeinen - diskutieren zu können.

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*** Grim Misadventure #112 ***

Beitrag von FOE » 21.02.2017, 08:08

Hallo,

Dass neue "Grim Misadventure" ist Online ...

» Grim Misadventure #112: A New You - Grim Dawn Forums

... mit folgenden Themen:
- kommender Hotfix für V1.0.0.8
- weitere Dinge zum Addon
-- die 2. Meisterschaft bleibt mal ein Geheimnis
-- es wird aber einen neuen NPC geben: Der Illusionist!
(Mit ihn kann man das Aussehen (und nur dass!) der Items ändern, entspricht also der 'Transmogrifikation' bei der Mystikerin von D3.)

Ein nettes Feature, dem ich aber schon bei D3 nur bedingt etwas abgewinnen konnte ... :roll: :wink:
 
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Beitrag von FOE » 22.02.2017, 19:49

Wer hier Beiträge vermisst, siehe hier: Der Illusionist - Das GD-Addon-Feature!

Da es zu einer ausgewachsenen Diskussion wurde, habe ich die Beiträge in ein eigenes Thema gesteckt.
 
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*** Happy Birthday to Grim Dawn! ***

Beitrag von FOE » 26.02.2017, 14:26

Hallo,

GD feierte Gestern seinen ersten Geburtstag!

» Happy Birthday to Grim Dawn! - Grim Dawn Forums

*Bild*

Aus diesem Anlass bietet Crate auch GD um 50% billiger auf der Homepage an ...
 
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Beitrag von Black Guard » 26.02.2017, 20:51

Krass, dann spiele ich schon ca. drei Jahre GD :shock: . Hätte ich nicht gedacht...

Auf jeden Fall meinen herzlichen Glückwunsch an Crate für die grandiose Arbeit und das tolle Spiel :)

Edit: Die Marke von 900.000 verkauften Spielen haben sie auch schon geknackt :)
Bild

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Beitrag von FOE » 27.02.2017, 08:12

Ja, Krass ... wenn ich es richtig in Erinnerung habe, dann habe ich es seit Okt. 2013 ...
 
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*** We are upgrading the engine to DX11 as we speak... ***

Beitrag von FOE » 04.03.2017, 16:21

Hallo,

Gerade im GD-Forum, im Thema Permanant fix for stuttering jerky graphics , die folgende Nachricht entdeckt:
medierra hat geschrieben:We are upgrading the engine to DX11 as we speak... however, I don't know how much impact that will have for people. It may improve performance a bit but I don't expect it to work miracles, especially since most performance issues are CPU related.

We're looking at additional things we can move out of the main thread but that's a more difficult challenge. We already moved physics out of the main thread, which helped a lot but some of the bigger CPU intensive tasks are less easily separated.

A big part of the problem with GD is not that it's graphically intense but that there is a lot of loading / unloading, enemy pathing and physics that place a heavy burden on the CPU. Frame rate can also fluctuate a lot, since by far, the biggest impact on frame rate occurs when the player gets near dense groups of enemies. This fluctuation causes it's own problems, notably with v-sync.

As people have noticed above, v-sync can cause problems when framerate is near the v-sync thresholds. This isn't due to our implementation, since v-sync is implemented at the graphics driver level but just a problem that might more often due to FPS fluctuating a lot. Everytime your framerate goes 1 FPS above or below the v-sync threshold, it switches to the next level and can cause a little hitch.

When I upgraded my system / monitor, I actually ended up with worse performance because of this and found that it improved significantly by turning v-sync off because my frame rate was often bouncing up and down around 120fps. With v-sync, every time it drops to 119fps or below, then back up, it will stutter. Likewise if your frame rate is frequently dropping below 60fps, then v-sync causes it to keep cutting back and forth from 60fps to 30fps.

http://www.geforce.com/hardware/technol ... technology

So, good news - we're still working on things that could improve performance... but I don't know that any of it will be a silver bullet fix for any particular case. If you're suffering from this v-sync issue, then the fix is going to be turning off v-sync or changing / adjusting your monitor and video card.
^^ Es wird also ein DX11-Upgrade der Engine geben! :D

Sowie auch eine XBox One Portierung, wie es scheint!?
» http://www.grimdawn.com/forums/showthre ... post488790
 
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Beitrag von Black Guard » 06.03.2017, 19:56

Dass neue "Grim Misadventure" ist Online ...

Grim Misadventure #113: Altered Skill

Neue Gegenstände werden vorgestellt. Mit der Erweiterung wird es, ähnlich wie die verbesserten epischen Gegenstände mythische epische und legendäre Gegenstände geben.

Dazu können Gegenstände die Fähigkeit haben, Skills der Meisterschaften zu verbessern oder zu verändern. Schaut am besten gleich selbst :)

Gruß
BG

Edit: Ergänzende Info von Zantai zu den Skill Modifiktionen von Gegenständen: "Skill Modifiers will occur at all levels on Monster Infrequents, and on Legendaries level 80+, new and Mythical. "
Bild

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Beitrag von FOE » 07.03.2017, 08:01

^^ Wow ... sehr schön! :D

Ist zwar IMO ein wenig bei D3 abgekupfert, aber egal. :mrgreen:
 
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Beitrag von Black Guard » 15.03.2017, 17:38

Neuer Hotfix mit Version 1.0.0.9

Grim Dawn Version v1.0.0.9

Es gibt wieder einige Anpassungen an Meisterschaften und Gegenständen. Was ich kurz bei zwei Meisterschaften (Soldat und Okkultist) gesehen habe, waren es nur Verbesserungen.
Bild

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*** Grim Dawn 1.0.0.9 ***

Beitrag von FOE » 15.03.2017, 17:39

Hallo,

Um 1 Sekunde zu Langsam! :crazy:
Zantai hat geschrieben:Another hotfix turned patch, today's update was focused primarily on bug-fixing, with a pass on class and item balance.

Enjoy!

V1.0.0.9

[Crucible]
  • Fixed an issue that caused the Tributes Earned to be higher than intended for Clients in a Multiplayer Session when starting the event at Wave 50 or 100. Previously, only the host was receiving the correct values. This mechanic was already in effect for Singleplayer, so the fix impacts Multiplayer only.
  • Slightly reduced Tributes Earned after Restarting the Crucible at a Checkpoint (after cashing out or failing the event).
  • Fixed a crash in the Crucible when building defenses in multiplayer.
[Tech]
  • Updated Attacks Per Second calculations.
  • Fixed an issue when interacting with NPCs that switch states in Multiplayer.
  • Updated scrollbars.
  • Fixed Primal Strike's effect not showing up for others in multiplayer.
  • Fixed chain lightning type skills sometimes failing to cast.
  • Augments on items now show the Augment name as well as the associated Faction.
  • Fixed World Map labels losing text shadow on large UI scale settings.
  • Fixed skill projectile modifiers incorrectly adding explosion radius to the base skill tooltip. (Functionality not changed)
[Game]
  • Fixed an issue with Alkamos' Touch of Anguish Legendary ring not dropping at levels 80+
  • Increased % Pierce damage gained from Cunning to 0.41%, matching the % Physical bonus
  • Reduced base Monster Pierce Resistance scaling with game difficulty (base game and Crucible) to match other non-Physical damage types
  • Most Projectile Ring and Projectile Burst skills used by monsters now deal reduced damage at point-blank range, most now also deal additional damage at long range
  • Increased Crowd Control Resistance on most Boss and Nemesis monsters
[Itemization]
  • Component - Shard of Beronath: can now be applied to all weapons, shields and off-hands.
  • Legendary - Beacon of the Winter's Veil: replaced chance to freeze on skill proc with chance to slow
  • Legendary - Belgothian's Sigil: increased duration of Burst of Speed proc to 5s
  • Legendary - Blade Breaker Sash: added flat Pierce damage bonus
  • Legendary - Blood Sigil of Ch'thon: increased Chaos and Fire bonuses on the skill proc
  • Legendary - Brutallax: increased % Pierce Ratio to 35%, base damage slightly reduced to match the new ratio, added 8% Attack Speed
  • Legendary - Direwolf Crest: increased damage on granted WPS skill, increased % Pierce damage, added 12% Aether Resist
  • Legendary - Infernal Knight's Faceguard: replaced % Crit damage with % Chaos damage
  • Legendary - Light's Defender Set: increased damage dealt by the Storm Shard granted summon
  • Legendary - Mark of Anathema: reduced cooldown on skill proc to 2s, added 15% Poison Resist
  • Legendary - Mark of Dark Dreams: increased Defensive Ability to 45, increased damage dealt by skill proc
  • Legendary - Mark of the Apostate: added 2% Max Elemental Resist and 12% Elemental Resist
  • Legendary - Markovian's Fortress Set: increased chance to activate on the skill proc to 25%
  • Legendary - Markovian's Bulwark: added bonus flat Physical damage
  • Legendary - Markovian's Visor: increased damage dealt by the skill proc
  • Legendary - Markovian's Stratagem: added 15% Poison Resist
  • Legendary - Pyroclasm Mark: added 4% Attack Speed, increased damage on granted WPS skill
  • Legendary - Reforged Chains of Oleron: added 18% Vitality Resist, increased % Pierce damage
  • Legendary - Spellbreaker Waistguard: added 12% Aether Resist
  • Legendary - The Deathmark Set: added Pierce damage to granted skill
  • Legendary - Deathmarked Claw: replaced % Cold Resist with 20% Bleed Resist
  • Legendary - Deathmarked Decapitator: increased Pierce damage on skill proc, removed armor reduction debuff
  • Legendary - Deathmarked Hood: increased Defensive Ability to 28 and % Elemental Resist to 24%, added 160 Health
  • Legendary - Deathmarked Shoulderguard: added 160 Health
  • Legendary - Thorn Girdle of the Misty Glade: replaced % Poison/Acid damage with % Bleed damage, added +2 to Grasping Vines and +3 to Entangling Vines, increased chance of activating Wild Vines to 50% and revised their damage
  • Legendary - Thread of Mortality: increased damage dealt by the skill proc
  • Legendary - Undying Oath: added 15% Aether Resist
  • Legendary - Valdun's Rifle: fixed missing % Chaos Resist bonus
  • Rare Prefix - Ancient: replaced % Current Life Retaliation with % Chaos Resist
  • Rare Prefix - Blighted: replaced Poison Retaliation with % Vitality Resist
  • Rare Prefix - Bloodletter: replaced Bleed Retaliation with % Health
  • Rare Prefix - Consecrated: increased % Health bonus to 4%
  • Rare Prefix - Demonic: replaced Leech Retaliation with % Vitality Resist, increased % Vitality Resist and added % Leech Resist at higher levels
  • Rare Prefix - General: replaced % Experience bonus with % Pierce Resist
  • Rare Prefix - Lich: replaced % Energy Absorb with % Poison Resist
  • Rare Prefix - Menacing: replaced % Reflect with % Chaos Resist
  • Rare Prefix - Merciless: replaced Cunning with % Elemental Resist
  • Rare Prefix - Rampage: added % Poison Resist
  • Rare Prefix - Renegade: added % Aether Resist
  • Rare Prefix - Resonant: replaced % Energy Absorb with % Aether Resist
  • Rare Prefix - Rimefrost: replaced % Cold Resist with % Aether Resist
  • Rare Prefix - Seraphim: replaced % Fire Resist with % Elemental Resist
  • Rare Prefix - Tempest: replaced Lightning Retaliation with % Bleed Resist
  • Rare Prefix - Thunderstruck: replaced Electrocute Retaliation with % Elemental Resist
[Class & Skills]
Devotion
  • Assassin: increased Defensive Ability by 13, increased % Bleed and Poison Resist to 10% and added 60 Health
  • Assassin's Blade: added 8 Defensive Ability
  • Berserker: added 160 health
  • Blades of Nadaan: added 16 DA
  • Chariot of the Dead: added 100 Health, increased % Vitality Resist to 16%
  • Crab: added 15 Elemental damage and 40% Physical damage, reduced % Trauma damage to 40%, increased % Elemental damage by 10%
  • Unknown Soldier: increased Health to 280
  • Elemental Barrier: renamed to Arcane Barrier. Now also absorbs Aether and Chaos damage.
  • Blade Burst: increased Pierce damage scaling with rank
  • Living Shadow: shadows now have 15% Damage Converted to Health, which transfers the healing to the player
  • Raise the Dead: increased Skeleton duration to 40s by max rank, increased their base and charge speeds
Soldier
  • Blitz: increased base Physical damage
  • Blindside: increased base Internal Trauma damage
  • Deadly Momentum: increased base Physical and Internal Trauma damage
  • Field Command: increased base % Armor by 3%
  • Squad Tactics: increased base % Attack Speed to 3%
  • Markovian's Advantage: increased % Weapon Damage to 110%
  • Markovian's Defense: reduced % Damage Modifier penalty to -18%
  • Menhir's Bulwark: increased base Physical damage
  • Oleron's Rage: increased % Pierce damage scaling with rank to match the % Internal Trauma scaling, increased base Internal Trauma damage
  • Veterancy: increase base Health Regeneration and its scaling at ultimate ranks
  • Zolhan's Technique: increased base Internal Trauma damage
Demolitionist
  • Flame Touched: increased base Fire damage
  • Temper: increased base Physical damage
  • Flashbang: increased Energy Cost scaling with rank
  • Searing Light: increased Energy Cost scaling with rank
  • Mortar Trap: increased damage scaling with rank
  • Searing Strike: reduced % Damage Modifier to 8%, this is primarily to counterbalance the buffs to Nightblade WPS skills
Occultist
  • Blood of Dreeg: increased base Acid damage
  • Aspect of the Guardian: added % Vitality Decay bonus
  • Possession: added % Vitality Decay bonus, increased base Chaos damage
  • Solael's Witchfire: increased base Chaos damage
  • Second Rite: increased base Vitality and Vitality Decay damage
  • Summon Familiar: improved the Raven's ability to hit moving targets, slightly increased attack rate
  • Storm Spirit: increased target radius to 8 and duration to 30s
Nightblade
  • Dual Blades: slightly increased scaling with ranks 1-4
  • Belgothian's Shears: increased % Weapon damage to 128%. Increased flat Physical damage scaling with rank, significantly increased % Pierce damage scaling with rank to 115% by rank 8, 250% by max ultimate rank
  • Whirling Death: increased number of targets to 8, increased % Weapon damage scaling with rank to 72% by rank 8, 95% by max ultimate rank. Significantly increased bleed damage scaling with rank, increased base Pierce damage.
  • Amarasta's Quick Cut: slightly increased Pierce damage scaling with rank
  • Nidalla's Hidden Hand: reduced Acid and Poison damage scaling with rank, this is primarily to counterbalance the buffs to the WPS skills as this modifier contributes to their damage
  • Blade Spirit: increased base damage
  • Breath of Belgothian: increased % Health Regeneration to 40%
  • Elemental Awakening: increased base Frostburn damage, increased % Elemental Resist scaling with rank to 30% by rank 12, 40% by max ultimate rank
  • Merciless Repertoire: increased base Poison damage
  • Night's Chill: increased base damage
  • Phantasmal Armor: increased Armor scaling with rank
  • Ring of Steel: reduced cooldown to 3s, increased base Pierce damage by 55, reduced Energy Cost scaling at ranks 1-7
  • Circle of Slaughter: added % Pierce damage bonus
  • Ring of Frost: reduced Freeze duration to 2.8s
  • Shadow Strike: reduced energy cost scaling at ranks 1-5
Arcanist
  • Fabric of Reality: increased base Aether and Chaos damage
  • Iskandra's Elemental Exchange: increased base Elemental damage
  • Overload: increased base Elemental Dot damage
  • Reckless Power: increased base Aether damage
  • Star Pact: increased base Frostburn damage
Shaman
  • Brute Force: increased base Lightning damage
  • Oak Skin: increased base Armor
  • Storm Totem: increased Lightning damage scaling with rank
  • Stormcaller's Pact: increased base Electrocute damage
 
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obladioblada

Beitrag von obladioblada » 15.03.2017, 18:45

Besser um eine Sekunde zu langsam wie zwei Stunden und fünf Minuten zu langsam.

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Beitrag von FOE » 16.03.2017, 08:54

Hallo,

Wichtige Info zur v1009:

Es hat sich auch bei der Übersetzung eine Kleinigkeit geändert!

D.h. es können hier und da derzeit "TagNotFound" Fehler auftreten.

Leider fehlen momentan noch die offiziellen, aktuellen Daten von Crate.

Also bitte etwas Geduld haben.
 
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Beitrag von LightningYu » 16.03.2017, 15:23

FOE hat geschrieben:^^ Wow ... sehr schön! :D

Ist zwar IMO ein wenig bei D3 abgekupfert, aber egal. :mrgreen:
Ich würde mir Wünschen, das sie von Diablo 3 oder von mir aus auch von Torchlight 1 oder 2 auch so ne Endgame Mechanik abkupfern. Versteht mich nicht falsch, auf dem PC ist GD derzeit mein Favorite und ich liebe dieses Spiel - aber für mich ist die einzig signifikante Schwäche der fehlende Endgame Content. Crucible war ein schöner Anfang - mit dem man sein Spass haben kann und der den Preis wert ist - verglichen zu solchen Sachen wie Rifts, Mapworks oder infinite-Dungeon halte ich das ganze aber nicht als Lösung. Allerdings bezweifle ich das sich da was machen lässt, weshalb ich es nicht erwarte - aber ich wenn es einen Kritikpunkt an GD gibt wäre es für mich dieser hier.
Favorite Game(Series): The Legend of Zelda - Diablo - Mass Effect - Uncharted - Halo - Bloodborne - Monkey Island - Witcher - Dragon Age - Splatoon - uvm

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Beitrag von FOE » 16.03.2017, 15:31

Hallo,
LightningYu hat geschrieben:Ich würde mir Wünschen, das sie von Diablo 3 oder von mir aus auch von Torchlight 1 oder 2 auch so ne Endgame Mechanik abkupfern. Versteht mich nicht falsch, auf dem PC ist GD derzeit mein Favorite und ich liebe dieses Spiel - aber für mich ist die einzig signifikante Schwäche der fehlende Endgame Content.
Naja, wenn man halt 3x alles durchgespielt hat und der Char Level 85 erreicht hat, dann ist es halt das Ende!

Mit dem Addon wird dann ja wieder das Max-Level eh erhöht ...
LightningYu hat geschrieben:Crucible war ein schöner Anfang - mit dem man sein Spass haben kann und der den Preis wert ist - verglichen zu solchen Sachen wie Rifts, Mapworks oder infinite-Dungeon halte ich das ganze aber nicht als Lösung.
Hmm, aber das Endlos riften, wie in D3, ist auch nicht das Gelbe vom Ei ... IMO.
LightningYu hat geschrieben:Allerdings bezweifle ich das sich da was machen lässt, weshalb ich es nicht erwarte - aber ich wenn es einen Kritikpunkt an GD gibt wäre es für mich dieser hier.
Naja, es gibt ja schon eine Mod, die so was ähnliches wie Rift's für GD ermöglich!?
» http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=38585

(Ich habe mir diese Mod aber noch nicht angesehen ...)
 
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Beitrag von LightningYu » 18.03.2017, 16:49

@FOE:
Habe letztens meinen Beitrag gelöscht, weil ich den nochmal überarbeiten musste. Hatte bereits eine Antwort, wollte es aber gepflegter und sachlicher ausdrücken.

Für mich ist halt das ein Knackpunkt in dem Konzept des Spiels, weil es im Prinzip das ganze Levelsystem, das gefarme von Items etc irgendwo wertlos macht. Um ein Beispiel der realen Welt zu bringen. Warum lernt ein Mensch? Um gelerntes Wissen auch anwenden zu können. Bei Zwangsfächer mag das vielleicht noch anders sein, wenn ich aber bspw eine Fremdsprache lerne mache ich das nicht aus Spass, sondern weil ich diese Fremdsprache auch gerne beherrschen und anwenden möchte.

Du hast bei Grim Dawn also etwas - auf das du hinarbeitest. Level 85 - wo du dann alle Skillpunkte hast um deinen Build fertig zu stellen, plus eben das Equip. Wenn das dann also das Ende ist, warum ein Levelsystem, warum ein Charakterprogression in ein Spiel integrieren? Natürlich ist der Weg zum Ziel für mich auch wichtig und genießen ihn auch, aber ich will die Früchte, die ich während ich diesen Weg gegangen bin gesät und geerntet habe, auch in Aktion sehen und das fehlt mir in dem Spiel etwas. Etwas wo ich sagen kann: So ich habe maximum Level erreicht, mein Build ist fertig, jetzt sehe ich mal was er taugt.

Davon ab genieße ich es auch rein vom Funfaktor mehr Zeit in meine Charaktere zu investieren. Ich schätze meine Charaktere/Savegames dafür einfach viel zu sehr wert, weil ich viel Leidenschaft, Herzblut und Arbeit reinstecke - um sie am Ende nur zu einer Austauschblaren Schablone für einen Charakter-Builder-Simulator zu verkommen lassen.

Daher finde ich schon, das Diablo 3 in diesen Aspekt das Gelbe vom Ei ist, weil es mir genau das bietet. Verstehe mich bitte nicht falsch, GD hat mich wirklich vom Hocker gerissen noch mehr als es Titan Quest je könnte - weil es wirklich eines der zwei seltenen Fälle ist wo ich ein Hack'n'Slay wirklich das Potenzial sehe für mich Diablo zu übertreffen.(Also neben GD auch noch Torchlight). Daher finde ich es schade, weil diese eine Sache für mich der Knackpunkt ist, der verhindert das ich GD ein fast perfektes Spiel sehe da zumindestens auf dem PC Diablo (3) übertroffen hat.

Das mag nur meine Meinung sein, aber mich würde nur interessieren, was für dich verloren ginge, wenn sich Crate daran setzen würden und leuten wie mir Optional(also nicht zwanghaft) Endgame in dieser Form anbieten würde? Es muss ja nicht exakt 1zu1 Rift oder etwaiges sein, wäre schon eine eigene Idee schön, aber hauptsache etwas mehr im Endgame wäre schön.

#Mod:
Ehrlich. Das ist eines der Aspekte wo ich nicht will das der Moddingsupport herhalten muss. Mods sollten für mich in erster Linie ein Spiel erweitern und nicht ausbessern, was mir am Hauptspiel fehlt...

Abgesehen davon das meine Freunde mit denen ich GD spiele ohnehin nichts mit Mods zu tun haben wollen. Aber trotzdem danke für die Info/Link(wobei ich zugeben muss das ich die Mod eh bereits kannte)
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