TitanQuest-Macher gründen neues Studio / Game: Grim Dawn

Hier findet ihr eine kleine deutschsprachige Ecke, um über dieses Spiel - im Allgemeinen - diskutieren zu können.

Moderatoren: Handballfreak, FOE, Black Guard

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

Beitrag von FOE » 26.02.2016, 13:59

Hallo,

Ich sehe gerade, dass Kollege Firewind schon wieder fleißig war und die Übersetzung fertig gestellt hat! :D

» http://www.grimdawn.com/forums/showthre ... post128756
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Grim Dawn Version 1.0.0.1 ***

Beitrag von FOE » 29.02.2016, 08:40

Hallo,

Das erste Update ist draußen:

» http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=33952
Rhis hat geschrieben:v1.0.0.1

[Tech]
  • Stationary Attack can now be rebound for XInput controllers.
  • Fixed a bug where Steam controllers would sometimes not work on the main menu when starting the game for the first time.
  • Fixed a rendering issue causing some objects to appeart all white on lower quality levels.
  • Increased maximum UI scaling.
  • Fixed a crash which could occur when loading game resources.
  • Fixed a crash which could occur when changing between display modes.
  • Fixed a bug where item drop sounds would not be played.
  • Fixed a crash which could occur when exiting the game.
  • Fixed a crash which could occur when changing graphics options.
[Game]
  • Reduced the life scaling of the Avatar of Mogdrogen at higher levels, also slightly increased the delay between his summon waves
  • Added missing 25% Lightning damage to Widow Constellation
  • Added two new baseline blueprints for Blacksmiths to transmute Scavenged Plating into Bristly Fur, and vice-versa
  • Significantly increased the turn-rate and beam speed of Aether Ray, Conflagration and Obliteration
Shaman
  • Devouring Swarm vitality damage scaled down to an equivalent level as the bleed.
Neue Translate-Dateien gibt es auch, mal sehen was sich so geändert hat ...
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Deutsch-Übersetzung ***

Beitrag von FOE » 02.03.2016, 07:45

Hallo,

Firewind hat sich die Übersetzung noch einmal zur Brust genommen und ein paar Korrekturen und Verbesserungen einfließen lassen!

Wie immer steht die neue, aktuelle Version hier zur Verfügung ...
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

Beitrag von FOE » 03.03.2016, 09:31

Hallo,

Die GameStar hat einen Test zu GD online gestellt!
» Grim Dawn Test (PC) - Da staunt selbst Diablo - GameStar

GD kommt da gut weg und bekommt eine 86ziger Wertung.


//Edit

Bei PC Games gibt es auch schon einen Test: Grim Dawn im Test: Hack & Slay auf Titan Quests Spuren!
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Grim Misadventure ***

Beitrag von FOE » 08.03.2016, 08:39

Hallo,

Die "Grim Misadventure" gehen auch nach dem Release weiter! :)

» Grim Misadventure #92: Grim Dawn Your Way - Grim Dawn Forums

Diesmal werden die Moddingstool vorgestellt.
(Leider gibt es aber noch keinen Hinweis darauf, wann sie zur Verfügung gestellt werden.)
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Deutsch-Übersetzung ***

Beitrag von FOE » 09.03.2016, 09:42

Hallo,

Firewind hat nochmals ein paar Änderungen an der Übersetzung vorgenommen!

Wie immer steht die neue, aktuelle Version - v1.0_community_German_20160308[(+)].zip - hier zur Verfügung ...
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Grim Dawn Version 1.0.0.2 ***

Beitrag von FOE » 16.03.2016, 09:13

Hallo,

» http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=35385
Zantai hat geschrieben:v1.0.0.2 (b31 hotfix 4)

[Animation]
  • Updated the Cast animation for Aether Ray to be more responsive
[Tech]
  • Fixed Savagery for players in multiplayer games.
  • Updated Skill Select menu for the Hotbar and Devotion window.
  • Fixed "Tag not found" on the DPS tooltip.
  • Fixed issues where skill tooltips would show inaccurate retaliation values.
  • Fixed the chat window interfering with clicking on items in your inventory as well as general improvements. (Clicking on text in the chat window will now open chat input)
  • Improved chat window functionality for smaller resolutions.
  • Fixed a bug where community localizations would fail to work after the game intro was played.
  • Fixed a bug on XInput controllers where the left stick x axis deadzone was too large.
  • Fixed a bug where the game window would hide other windows when switching out of fullscreen mode.
  • Fixed certain pets not receiving their proper Celestial powers in multiplayer.
  • Fixed boss creatures from not utilizing their speed reduction resistance against percent based speed reduction attacks.
  • Holding CTRL when looking at an equipped item will hide the tooltip for easier inventory visibility.
  • Component use highlight colors should now be more visible.
  • Certain on hit skill buffs will no longer benefit from Refresh Cooldown skills.
  • Having enough WeaponPool attacks can now properly knock off the default attack from available attacks list.
  • Added the ability to shift-click items into the Trade Window.
  • Fixed left hand weapon damage not being included in the Skill damage breakdown tooltip under certain situations.
  • Fixed racial damage bonuses not working on some items.
  • Fixed inventory full message playing when starting some quests.
  • Faction vendor items more clearly indicate when they can't be purchased due to reputation restrictions.
  • Fixed item tooltips appearing in upper-left corner of the screen.
[Game]
  • Treasure Troves now always drop a random rare crafting material (yes, even Manticore Eyes) and have a high chance of dropping Blueprints. Overall quality of loot increased.
  • Increased the number of locations where Dynamite can be found in the world
  • Dynamite can now be crafted at the Homestead Blacksmith (3 Dynamite for 5000 Iron Bits, 1 Aether Shard, 1 Searing Ember and 1 Scavenged Plating)
  • Dynamite is no longer sold by vendors
  • Significantly increased the chance of generating rare crafting materials from Dismantling, particularly for Epics and Legendaries
  • A new Blacksmith now appears in Tyrant's Hold on Elite and Ultimate difficulty that can turn rare crafting materials into random items of Legendary quality. If your character is too low level to roll a Legendary, it will be an Epic item instead, but this should not be much of an issue for players not power-levelling through Normal/Veteran.
  • Adjusted Faction Reputation requirement tiers as follows: Revered now requires 25000, Hated now requires -8000 and Nemesis now requires -20000. Overall, Nemesis took a little too long to reach and introduce this fun twist into farming runs while the extra heroes came a bit too soon.
  • Kymon's Chosen and Order of Death's Vigil Champion monsters now grant 100% more reputation gain while Common monsters now grant 100% more reputation loss.
  • Slaying the Outcast now grants 50% more reputation loss.
  • Nemesis bosses now always drop a shoulder armor Monster Infrequent, two versions per Nemesis.
  • Fixed an issue with the Chthonian Nemesis that could cause it not to spawn or even crash the game
  • Removed the lowest tier of Components from possible Bounty rewards
  • One-Shot Chests now have a chance of dropping a Legendary item on Elite/Ultimate Difficulty, with a much higher chance on Ultimate Difficulty.
[Itemization]
  • All items are now labeled with their type.
  • Requirement formulas have been updated for all armor. Generally this will mean a slight reduction in Physique requirements.
  • Significantly increased armor values on level 50+ armor. This increase ranges from 10-35%, with the largest increases at the highest levels.
  • Reduced cost of crafting Enchanted blueprints by 10-45%, with the largest reduction at lower levels.
  • It is no longer possible to craft single Magic affix items from Enchanted blueprints. All items are Double Magic Affix, Single Rare Affix or higher quality. This effectively also increases the chance of generating an item with Rare affixes.
  • Reduced Resist Reductions from skills granted by equipment, new values generally ranging from -10 to -20%.
  • Legendary - Signet of the Fallen: skill no longer reduces Pierce Resist
  • Legendary - Deathmark Set: increased Cold damage dealt by the granted skill
  • Epic - Spaulders of Mogdrogen: updated the Pet bonuses to the originally intended values. The item incorrectly granted the same pet bonuses as the Legendary version.
[Class & Skills]
Devotion
  • With the increase in armor values at higher levels, defensive devotions (particularly those that boost armor) have been adjusted down.
  • Anvil: reduced % Armor Absorption to 3%
  • Behemoth: reduced Health to 300, % Health to 4% and % Health Regen to 10%
  • Chariot of the Dead: reduced % Vitality Resist to 10%
  • Crab: reduced % Elemental Resist to 15%
  • Crane: reduced % Poison Resist to 12%, % Vitality Resist to 8% and % Elemental Resist to 10%
  • Empty Throne: reduced % Aether, Chaos and Pierce Resist to 8% for players and pets
  • Harvestman's Scythe: reduced % Health and Energy Regen to 20%
  • Light of Empyrion: reduced % Elemental Resist to 10%, % Vitality Resist to 15% for players and pets, % Aether Resist to 15% and % Chaos Resist to 15%
  • Lizard: reduced % Health Regen to 15%
  • Menhir's Obelisk: reduced Armor to 150 and % Armor by 5%
  • Messenger of War: reduced Armor to 50 and % Armor to 6%
  • Scales of Ulcama: reduced % Health Regen to 10%, % Health to 6% and % Energy Regen to 10%
  • Shieldmaiden: reduced % Armor Absorption to 5%
  • Targo the Builder: reduced % Health by 4%, % Armor by 6% and reduced Health to 300
  • Tree of Life: reduced % Health by 8% and % Health Regen to 20%
  • Turtle: reduced % Health to 4% and % Armor to 4%
  • Ulo the Keeper of the Waters: reduced % Poison Resist to 15% for players and pets and % Chaos Resist to 10% for players
  • Viper: reduced % Offensive Ability to 3%
  • Assassin's Mark: Resist Reduction reduced to -33% at max rank
  • Dryad's Blessing: increased cooldown to 4s by max rank
  • Giant's Blood: reduced Health Regen to 240 and % Healed to 20% by max rank
  • Healing Rain: reduced % Heal to 10% and % Health/Energy Regen to 50% by max rank
  • Light of Empyrion (Skill): increased cooldown to 4s
  • Mark of the Wendigo: increased activation chance to 25%, added a 2s cooldown
  • Rend: Resist Reduction reduced to -33% at max rank
  • Shield Wall: reduced % Armor by 15% at all ranks
  • Stoneform: reduced % Armor by 20% at all ranks, reduced % Armor Absorption to 20% by max rank
  • Tip the Scales: cooldown increased to 1.5s
  • Wayward Soul: increased cooldown by 3s at all ranks

Soldier
  • Cadence: increased % Weapon damage to 250% by rank 16, 300% by max ultimate rank.
  • Rending Force: increased % Physical damage and Armor Reduction
  • Internal Trauma: increased Bleed and Internal Trauma damage scaling with rank
  • Tremor: reduced % Weapon damage penalty to -50% and Stun Reduction to 99%
Demolitionist
  • Mortar Trap now fires the Big One after a 3s delay, down from 5s
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Grim Dawn Version 1.0.0.2 ***

Beitrag von FOE » 17.03.2016, 08:38

Hallo,

Crate hat da scheinbar noch etwas Nachgelegt und die folgenden Änderungen ergänzt!?

» http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=35385
Zantai hat geschrieben:v1.0.0.2 (b31 hotfix 4)

Part 2

[Game]
  • Elite and Ultimate difficulties: reduced enemy damage, reduced enemy attribute bonuses, moderately reduced damage resist bonuses, more significantly reduced resists to CCs, slight reduction to OA bonus, moderate reduction to enemy armor and absorb, small increase to enemy life.
  • Fixed an issue that could cause Nemesis bosses not to spawn
  • Fixed an issue with Achievements for achieving Revered status not unlocking
[Itemization]
  • Fixed an issue with Item requirements on Epic/Legendary weapons having increased or become missing in v1.0.0.2
  • Treasure Troves with static spawn locations have been removed, or made to spawn more randomly
  • Treasure Troves now have a very high chance of dropping a rare crafting material, scaling with difficulty
[Class & Skills]
Devotion
  • Increased % Damage values on all Constellations, ranging from a 50-100% increase, with the largest increase on Tier 3 Constellations.
  • Slightly increased damage scaling with rank on Tier 2 and Tier 3 Celestial Powers, with the Tier 3 powers receiving a larger boost.
  • Abomination: increased Health to 300
  • Affliction: added 10% Poison Resist
  • Amatok, Spirit of Winter: replaced flat Health with 3% Health
  • Assassin: added 8% Bleed Resist, 8% Poison Resist and 6 Pierce damage
  • Berserker: added 3% Damage Converted to Health
  • Candle: added 1.5 Energy Regen
  • Dire Bear: increased % Health to 5%
  • Dying God: increased Offensive Ability to 40
  • Eel: added 10 Defensive Ability
  • Fox: added 8% Bleed Resist
  • Gallows: increased % Vitality Resist to 10%
  • Ghoul: increased % Damage Converted to Health to 4%
  • Harpy: added 10% Bleed Resist
  • Hound: added 4% Armor
  • Huntress: added 8% Pierce Resist
  • Jackal: increased Offensive Ability to 12
  • Kraken: increased % Attack Speed to 20%
  • Leviathan: increased % Pierce Resist to 20%
  • Lizard: added 50 Health
  • Magi: added 8% Elemental Resist
  • Manticore: added 4% health and 8 Poison damage / 5s
  • Oleron: added 10% Bleed Resist
  • Owl: added 8% Elemental Resist
  • Raven: added 1 Energy Regen
  • Revenant: replaced flat Health with 3% Health
  • Rhowan's Crown: added 8% Chaos Resist
  • Shepherd's Crook: increased Health to 80
  • Spear of the Heavens: increased Offensive Ability to 40
  • Solael's Witchblade: added 15% Fire Resist
  • Ulzuin's Torch: increased Offensive Ability to 20
  • Wendigo: increased % Health to 5%
  • Widow: added 8% Vitality Resist, reduced Offensive Ability by 10
  • Mark of the Wendigo: reverted addition of cooldown
Occultist
  • Doombolt: Cooldown reduced to 8s, Radius increased to 2.5
Shaman
  • Mogdrogen's Pact: Energy Reserved rebalanced across the base skill and its modifiers

Weiters wurden uns auch die neuen Übersetzungsdaten zur Verfügung gestellt, also steht einer neue Version nur noch die Zeit im Wege! ;)

Und ein weiteres neues Feature gibt es:

» In-Game Localization Downloads - Grim Dawn Forums

Wenn wir Crate die Übersetzung zur Verfügung stellen, dann wir man diese auch direkt (InGame) downloaden können!
Rhis hat geschrieben:Grim Dawn now includes functionality to allow community localizations to be downloaded in-game via the Language setting on the options menu.
Eine tolle Sache, wie ich finde. :)
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Deutsch-Übersetzung 20160317 ***

Beitrag von FOE » 17.03.2016, 10:13

Hallo,

Ich habe mal auf die Schnelle eine Vorabversion erstellt, wo die wichtigsten Dinge ergänzt und teilweise auch gleich übersetzt sind, somit sollte mal die "Tagnotfound" nicht mehr vorhanden sein!

Offen sind noch die Änderungen, die Quests usw. betreffen und es sind halt ein paar Dinge noch auf Englisch, von den Neuigkeiten.

Siehe hier: http://www.grimdawn.com/forums/showpost ... count=1053
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

Benutzeravatar
Fern Gally
Auf der Suche nach dem goldenen Set
Beiträge: 242
Registriert: 12.04.2013, 07:08
Wohnort: Hessen

Beitrag von Fern Gally » 18.03.2016, 07:56

Danke FOE für die Infos.

Ich werde mir gleich die überarbeitete Version runter laden. Das wäre schon ein sehr gutes Feature die Textdateien Ingame installieren zu können, wenn man sie Crate bereit stellt (warum sollte dies keiner tun? ).

Denn es gibt wohl Leute die evtl. nicht mal wissen, das es eine deutsche Lokalisation gibt, eben weil sie nicht zu den "Foren-Usern" gehören und sich über ein Game ständig informieren.

Gruß Fern Gally

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

Beitrag von FOE » 18.03.2016, 08:07

Fern Gally hat geschrieben:Denn es gibt wohl Leute die evtl. nicht mal wissen, das es eine deutsche Lokalisation gibt, eben weil sie nicht zu den "Foren-Usern" gehören und sich über ein Game ständig informieren.
Damit kannst du Recht haben, obwohl ich es eh in verschiedenen Foren auch bekannt gebe. ;)
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Deutsch-Übersetzung 20160318 ***

Beitrag von FOE » 18.03.2016, 09:11

Hallo,

Die neue, aktuelle Übersetzung ist schon Fertig!

Siehe hier - v1.0_community_German_20160318[(+)].zip!


//Edit

Bez. der Übersetzung und der neuen Möglichkeit, Sprachdaten direkt zu laden, aus den Optionen heraus:

Für Deutsch/German geht dies noch nicht, da wir die neuen/aktuellen Dateien noch nicht Crate übergeben haben!

Jemand hat da mit einen Problem zurück gemeldet, siehe GD-Thema und die letzten Beiträge dort.

Wenn dies geklärt ist, dann werden wir die Daten Crate geben und dann sollte es in Kürze auch direkt funktionieren ...


//Edit#2

So, der kleine Fehler ist auch schon ausgemerzt und die neuen Daten sind abrufbar! :)
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Deutsch-Übersetzung 20160318 ***

Beitrag von FOE » 18.03.2016, 12:01

Hallo,

So, der kleine Fehler ist auch schon ausgemerzt und die neuen Daten sind abrufbar! :)
(^^ Auf normalen Wege vorerst einmal.)

Siehe darüber ...
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

Beitrag von FOE » 19.03.2016, 10:32

Hallo!

Die Übersetzung kann ab sofort auch über die neue InGame-Funktion geladen werden, siehe hierzu meine Anmerkung im Beitrag #4 (Thema im GD-Forum) unter "Kurzanleitung"!!!

Bild
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

FOE
Moderator des Messerhagels
Moderator des Messerhagels
Beiträge: 19075
Registriert: 23.08.2006, 08:11
Wohnort: Vösendorf bei Wien

*** Deutsch-Übersetzung 20160320 ***

Beitrag von FOE » 20.03.2016, 19:46

Hallo,

Wir haben von der Übersetzung ein Update Online gestellt, wie immer hier - v1.0_community_German_20160320[(+)].zip!

Via Menü ist es noch nicht abrufbar, aber wir habe es auch schon an Crate übergeben ...
 
Servus, Erwin
--
Der Weg ist das Ziel: 20.000 Beiträge :!: :crazy: ;)
--
« FOE's TQIT-Thema »
(Mein PC, meine Char usw.)

Antworten