TitanQuest-Macher gründen neues Studio / Game: Grim Dawn

Hier findet ihr eine kleine deutschsprachige Ecke, um über dieses Spiel - im Allgemeinen - diskutieren zu können.

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LightningYu
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Beitrag von LightningYu » 23.02.2016, 08:18

Ahja by the way, der Release is auch bekannt. Am 25ten Februar =)
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Beitrag von FOE » 23.02.2016, 09:10

^^ Stimmt!

Zumind. habe ich so etwas in der Art auch schon gelesen ...
 
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Beitrag von LightningYu » 23.02.2016, 11:30

FOE hat geschrieben:^^ Stimmt!

Zumind. habe ich so etwas in der Art auch schon gelesen ...
*hust* http://www.grimdawn.com/ *hust*
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Beitrag von FOE » 23.02.2016, 17:59

Hallo,

Anbei mal ein Link zu einer Vorabversion der Übersetzung!

Hierbei sind mal nur die Hauptdinge (UI, Skills usw., keine Quests!) auf b31-Stand gebracht und auch nur zum Teil schon übersetzt, also nicht wundern, wenn da was auf Englisch steht! ;)

» http://www.grimdawn.com/forums/attachme ... 1456246199
 
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Beitrag von LightningYu » 24.02.2016, 08:37

FOE hat geschrieben:Hallo,

Anbei mal ein Link zu einer Vorabversion der Übersetzung!

Hierbei sind mal nur die Hauptdinge (UI, Skills usw., keine Quests!) auf b31-Stand gebracht und auch nur zum Teil schon übersetzt, also nicht wundern, wenn da was auf Englisch steht! ;)

» http://www.grimdawn.com/forums/attachme ... 1456246199
Danke find ich nachwievor supa von euch =D
Ich werd aber jetzt erstmal bisserl warten, bis die Übersetzung fertig ist =)
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Beitrag von FOE » 24.02.2016, 09:33

Dauert halt noch ein wenig, die Translate-Daten sind Gestern 23 Uhr online gegangen ...
 
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*** B31 Hotfix 1 (v0.3.8.1) ***

Beitrag von FOE » 24.02.2016, 09:50

Hallo,

- http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=33313
Rhis hat geschrieben:Without further ado, we present B31 Hotfix 1:

v0.3.8.1 (b31 hotfix 1)

[Tech]
  • Add option to allow "Move To" to break destructible objects.
  • Fixed a bug where objects destroyed by pets would not count towards achievements.
  • Fixed a bug where pets could not destroy some destructible objects (excluding loot orbs, will be fixed in a further patch).
[Game]
  • Fixed an issue with Thermite Mines not triggering Celestial Powers
  • Fixed an issue with Mortar Trap and the Pet Attack command allowing it to rapid-fire.
  • A couple additional unique rare items have been strategically placed around lower crossing and wightmire to promote exploration.
  • Adjusted attribute damage bonuses down a bit. They are still higher than B30 but we felt we went a little too far and it was contributing too much extra damage to both enemies and players by higher difficulties. We didn't want to drop it much through, so we tried to rebalance further with adjustments to enemy scaling.
  • Enemy damage and life scaling has been adjusted across all difficulties but with the biggest reductions on elite and ultimate. This should help address the sudden increase to difficulty, felt most keenly by melee builds. This is a quick adjustment and we will continue to gather feedback and playtest to fine tune it.
 
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Beitrag von FOE » 24.02.2016, 16:33

Hallo,

Anbei die 2. Vorabversion, aufbauend auf den englischen b31-Dateien, wo halt nur fehlendes in Englisch ergänzt wurde, damit sollten die TagNotFounds weg sein und die Dialoge korrekt sein, wenn halt auch noch in Englisch!

» http://www.grimdawn.com/forums/attachme ... 1456327810
 
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*** Release-Hinweise ***

Beitrag von FOE » 25.02.2016, 08:32

Hallo,

Bez. der "Release" gibt es jetzt ein offizielles Thema, wie es ablaufen soll/wird: Backer Rewards and DRM-Free Copy - Grim Dawn Forums!
 
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Beitrag von FOE » 25.02.2016, 14:33

Hallo,

Bei Gamestar gibt es schon mal einen ersten Test: Grim Dawn - Macht Lust auf mehr - GameStar!
 
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Beitrag von Lumareco » 26.02.2016, 06:20

ich hab heut morgen die Vorabversion der 31+ runtergeladen und eingefügt, allerdings habe ich gar keine Texte mehr, zumindest nicht in Gesprächen. Ob das am neusten Patch liegt, den er geladen hat?
LG
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Beitrag von FOE » 26.02.2016, 07:40

Hallo,
Lumareco hat geschrieben:ich hab heut morgen die Vorabversion der 31+ runtergeladen und eingefügt, allerdings habe ich gar keine Texte mehr, zumindest nicht in Gesprächen. Ob das am neusten Patch liegt, den er geladen hat?
Gut dass Du dies ansprichst, wollte ich schon zur Sicherheit schreiben!

Ist/Dürfte ein kleiner Bug sein, den man aber einfach beseitigen kann!

Einfach einmal zurück ins Hauptmenü springen und dann den Char wieder starten, dann werden die Dialoge auch korrekt angezeigt.

Der Fehler betrifft mal nur "jungfreuliche" Char's, AFAIK. :roll: :wink:


Ich muss dabei aber einmal überprüfen, ob dies an der/einer Übersetzung liegt, oder auch in Englisch auftritt.
 
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Beitrag von Lumareco » 26.02.2016, 07:53

ah danke für den Tip. Jungfräulich ist der Charakter tatsächlich, wollte ja das Intro sehen :)
LG
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Beitrag von FOE » 26.02.2016, 08:04

Hallo Lumareco,

War bei mir auch so der Fall, sonst wäre ich wohl nicht auf das Problem gestoßen. ;)

_________________

*** Aktuelles zur DRM-freien Version ***
[u]medierra[/u] hat geschrieben:I'm sorry the DRM-free version isn't concurrent with release. It isn't an after-though and, indeed quite a bit of time has been spent already talking about how to distribute it and working toward various options.

I've actually been in discussion with and going back and forth over the distribution contract with GoG for, no exaggeration, a year. I think it's gone back and forth 7-8 times to iron out all the details. I thought it would be signed in Nov, then Dec, but, as it turns out, it's still not signed. Most recently it's been issues like, in Jan they wanted us to launch on their early access program and at points to commit to include features for GoG Galaxy but each time I got the updated contract, I felt that the delivery dates written into it were so close I was not sure we could meet them, so I had to decline. I had expected a simultaneous launch on GoG and they were pushing for that but we kept getting hung up on deliverable timing issues and it was drawn out due to slow turn-around on my part because I've been so overwhelmed with development work.

The latest though is that they've agreed to scrap all the deadlines and extraneous commitments so we can just forge ahead and get this done. Completing that is one of my top priorities now with release out of the way.

If things had gone more according to plan, we would have been ready to release Grim Dawn in late January or the beginning of February. Then would have spent a couple weeks prior to actually releasing it getting the virtual goods and DRM-free distribution set up, among other things.

As things went though, it took longer than expected, partially because of our last minute effort to improve the Burrwitch Ourtskirts and Arkovian Ruins environments, which require a bunch of my time for level work. There were lot of other things that came up to absorb my time, just in preparing for release.

In the end, I wasn't sure we were going to make February. I had previously wanted to have all the reward distribution set up or release and, had we been able to offer the Patron / Legendary packages available on the website to people on Steam, that could have been extra revenue for us... but that just didn't happen in time. After agonizing over it for a few days, I decided it was important to make our February release date and that the game shouldn't be delayed. So, I realize this is not ideal for everyone and I apologize that we didn't do better but I wouldn't say it was from lack of caring.
Kurz und Bündig: Die DRM-freie Version wird sich noch etwas verzögern!
 
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*** Grim Dawn Version 1.0.0.0 ***

Beitrag von FOE » 26.02.2016, 08:10

Hallo,

» http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=33568
Zantai hat geschrieben:We are committed to your enjoyment of the game, and release day is no exception. We have just released Version 1.0.0.0, which addresses several issues reported in Build 31 (released earlier this week).

Game crashes that some users are experiencing are the focus of Hotfix 3, coming as soon as it is ready.


v1.0.0.0 (b31 hotfix 2)

[Tech]
  • Improved duration damage critical hit display.
  • Fixed a bug where using the mouse wheel would cause skills to be repeatedly fired.
  • Fixed a bug where some in game dialogs were missing text.
  • Fixed a bug where freeze effects would change the texture on monsters after wearing off.
  • Fixed a bug where the create character button would not become active when using a controller.
  • Fixed a bug where the character would move when using skills with the stationary movement key pressed.
[Game]
  • Points allocated to physique/cunning/spirit have been added to their respective tooltips.
  • Fixed an issue with Volley and Blazing Fury not triggering with a 2h Ranged weapon
  • Relic - Ancestor: Reduced % Crit damage for pets from the granted skill to 15%. This bonus was missed when % Crit damage bonuses were adjusted in B31.
  • Relic - Bysmiel's Domination: replaced Health Regen for pets with 10% Crit damage for pets. Frenzied Devotion now also grants Chaos damage for the player and pets.
  • Auto-Sort now sorts by item type first, then alphabetically
  • Legendary - Touch of the Everliving Grove: added 220 Health and 14% Elemental resist
  • Increased Resist bonuses on the base stats of Helm, Ring, Shoulder and Torso Monster Infrequents

[Edit]

Bis 3.3. kostet GD nur "22,49€" (-10%) bei Steam ...
 
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