TitanQuest-Macher gründen neues Studio / Game: Grim Dawn

Hier findet ihr eine kleine deutschsprachige Ecke, um über dieses Spiel - im Allgemeinen - diskutieren zu können.

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Boergie
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GD - Grafik

Beitrag von Boergie » 16.05.2015, 07:30

Moin FOE

Bei der Grafik gefällt mir insbesondere NICHT, dass man die Monster teilweise so gut wie gar nicht erkennen kann. Gilt vor allen Dingen für das "kleine Kroppzeug", das schon fast "in" der Grafik "verschwindet".

So bin ich schon des öfteren von Angriffen überrascht worden, weil ich den/die Gegner gar nicht habe kommen sehen ... :?

Vom "Setting" war ich am Anfang (noch) nicht so ganz überzeugt ... Inzwischen finde ich es ganz "stimmig" und "passend"

Ich spiele einen Kommandosoldaten (Sprengmeister + Soldat) als "Tank";
also mit Waffe und Schild sowie "Grenado" (+ MOD's) als einen meiner Hauptangriffe.

Habe Lvl. 27 / Akt 2 erreicht und (bisher) KEINE Tode zu verzeichnen und inzwischen einiges / "nettes Spielzeug" gefunden. DAS (wiederum) motiviert ... 8)

LG / Wolfgang

Tante Edith sagt : "Du Weichei, Du ..." ... Natürlich spiele ich auf "Normal" ... :oops: ... Auch da reicht mir die Stärke der Gegner (insbesondere der Bosse ... :evil: )
Zuletzt geändert von Boergie am 16.05.2015, 13:39, insgesamt 1-mal geändert.

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Re: GD - Grafik

Beitrag von FOE » 16.05.2015, 10:08

Boergie hat geschrieben:Bei der Grafik gefällt mir insbesondere NICHT, dass man die Monster teilweise so gut wie gar nicht erkennen kann. Gilt vor allen Dingen für das "kleine Kroppzeug", das schon fast "in" der Grafik "verschwindet".
Ja, ist manchmal lässig, mehr stört mich da, dass Fernkämpfer einen sehr früh sehen und gleich beschießen.
Boergie hat geschrieben:Vom "Setting" war ich am Anfang (noch) nicht so ganz überzeugt ... Inzwischen finde ich es ganz "stimmig" und "passend"
Ok, also das grafische Setting allgemein... tja, ist halt eine Geschmackssache. Ich finde es nicht schlecht, mal was anderes.
Boergie hat geschrieben:Ich spiele einen Kommandosoldaten (Sprengmeister + Soldat) als "Tank";
also mit Waffe und Schild sowie "Grenado" (+ MOD's) als einen meiner Hauptangriffe.

Habe Lvl. 27 / Akt 2 erreicht und (bisher) KEINE Tode zu verzeichnen und inzwischen einiges / "nettes Spielzeug" gefunden. DAS (wiederum) motiviert ... 8)
Ist eine recht starke Klasse.

@0 Tode
Super! :)

Auf Normal oder Veteran? ;)
 
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Beitrag von FOE » 16.05.2015, 18:59

BTW, ich hatte Heute etwas Zeit mal und ein paar Kleinigkeiten übersetzt:

b25_community_German_20150516.zip
b25_community_German_20150516(+).zip
» @GoogleDrive
 
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Beitrag von FOE » 17.05.2015, 18:14

Hallo,

Die Übersetzung von Darüber ist schon wieder überholt, Firewind (GD-Forum) war schon wieder fleißig ... ;)

b25_community_German_20150517.zip
b25_community_German_20150517(+).zip
» @GoogleDrive

Infos dazu siehe hier: Grim Dawn Forums - View Single Post - German Translation
 
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Beitrag von Lumareco » 17.05.2015, 18:19

Ich find das total super, das ihr das immer so aktuell haltet. Ich glaube, ich muss mich im Forum dort mal anmelden, einfach um das auch dort drüben mal loszuwerden, wo es alle lesen können, die daran beteiligt sind.
LG
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Beitrag von FOE » 17.05.2015, 18:41

Lumareco hat geschrieben:Ich find das total super, das ihr das immer so aktuell haltet.
Danke! :)
Lumareco hat geschrieben:Ich glaube, ich muss mich im Forum dort mal anmelden, einfach um das auch dort drüben mal loszuwerden, wo es alle lesen können, die daran beteiligt sind.
Fände ich toll, da momentan die meiste Arbeit der Firewind macht, ich bin da der Koordinator im Moment. :roll: :wink:
 
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*** B25-Übersetzung ***

Beitrag von FOE » 21.05.2015, 07:35

Hallo,

Von der Übersetzung steht nun die fertige Version zur Verfügung: Link@Deutschübersetzung B25 (20150521)

Nicht übersetzt sind da nur die Kopfgelder, die noch nicht spielbar sind.
 
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*** Dev-News ***

Beitrag von FOE » 26.05.2015, 11:23

Hallo!

» Grim Misadventure #72: Enter the Sanctums - Grim Dawn Forums

Ein Ausblick auf die B26 und was uns in Akt 3 noch so erwartet, je nachdem welcher Fraktion man sich angeschlossen hat, in Homestead.

Leider ohne konkreteren Termin ...
 
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*** Dev-News ***

Beitrag von FOE » 09.06.2015, 08:50

Hallo!

» Grim Misadventure #73: New Monster Infrequents - Grim Dawn Forums

Die wichtigste News: Es wird keinen "Hotfix 3" mehr geben, für die B25, dafür wird die B26 voraussichtlich noch im Juni veröffentlicht!
 
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Beitrag von damien235 » 09.06.2015, 21:34

FOE hat geschrieben:Hallo!Die wichtigste News: Es wird keinen "Hotfix 3" mehr geben, für die B25, dafür wird die B26 voraussichtlich noch im Juni veröffentlicht!
Das hört man doch gern...:)

Wie ich eben gelesen hab ist ein ex Mitarbeiter von Blizzard (Diablo 1 + 2) zum Crate Team dazugekommen...

Diablo 1 & 2 designer joins Crate team

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Black Guard
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Beitrag von Black Guard » 13.06.2015, 10:45

Zantai hat geschrieben:We are proud to announce that Build 26 has come ahead of schedule!

With this major update, Act 3 is now complete and you may venture forth beyond the northern walls of Homestead and into the Cult of Ch'thon's territory. You may now become an ally of either the Order of Death's Vigil or the Kymon's Chosen factions, or earn their hatred and spawn their Nemesis! Also with this update, the level cap has been increased to 50, granting you access to over 70 new Epic items.

While this build marks a major milestone for Grim Dawn, there are still many exciting things on the horizon as we push towards our end-of-the-year target release date for the full game. Future releases will include Legendary Items, the Devotion System, an unannounced 6th Mastery, and more!

We wish to thank all of our supporters who have helped us get this far. 2015 is an exciting year for Grim Dawn!

For a full list of B26 changes, see the full changelog below:

v0.3.4.5 (b26)

[Major New Features]
  • The Final Chapter of Act 3 is now available. Venture out to the north of Homestead and face off against the vile Cult of Ch'thon and their minions. Learn about what brought the Cult to the north and the cataclysmic plans they have in store for Cairn in Act 4!
  • Humanity will not survive through the efforts of just one individual. Join forces with the enigmatic Order of Death's Vigil or the zealous Kymon's Chosen factions and turn them into valuable allies in the battles ahead.
  • Two new Nemesis bosses have been added; one each for the Order of Death's Vigil and Kymon's Chosen factions.
  • The Level Cap has been increased to 50. Discover new loot and reach for ever greater power as you gain access to over 70 Epic items and class-specific Rare suffixes.
[Tech]
  • Critical Damage Bonus now visible on Character Sheet
  • Pet reputation levels sync with player's regularly instead of only on pet creation
  • Skill confirmation dialog changed back to not require confirmation in between mastery panels
  • Bonus items from dismantling now have a proper seed
[Art]
  • Updated Aether Crack terrain texture and Scattered bone Terrain Texture
[Game]
  • Boss and Hero monster health scaling adjusted. Should have minimal impact at the levels you normally fight individual bosses at, but improve scaling at higher levels.
  • Drop rate of Manticore eyes increased
  • Rifthounds have had their Component table replaced so that Bristly Furs will drop more consistently in the early game
  • Drop rate of Bristly Fur from Boneback rats has been increased
  • Bounty: Mortallis now spawns on the first 3 floors of Steps of Torment instead of the bottom 2 floors. Reward reduced.
  • Bounty: Lord Executioner has been replaced with a new target that does not require entry into the roguelike dungeon. Reward reduced.
  • Updated the requirements, rewards and text for various bounties. Some bounties may be reset because of this.
  • Fixed an issue that could cause players on any bounty to be stuck without a bounty and unable to accept another
  • Fixed Stone Clan Groble bleed dealing excessive damage
  • Sped up default cast animations by 8%
  • Fixed an issue with being unable to complete the Seamstress quest
[Itemization]
  • 12 new Faction Augments have been added to support Pet builds
  • 6 new Faction Augments have been added for Burn, Coldburn and Electrocute builds
  • Many older Monster Infrequents (MIs) have had their stats updated to bring them in line with more recently introduced MIs
  • Rare Suffix - Abomination: removed % Offensive Ability for real this time, added % Physical damage
  • Component - Arcane Spark: can now also be applied to Medals
  • Component - Mark of the Myrmidon: added 16% Reflect
  • Crafting - several blueprints have been updated to use Chthonic Seals of Binding instead of Aether Crystals. More blueprints will be introduced in the future that use this crafting material.
  • 14 new Epics have been added to the loot pool in the 10-50 range
[Class & Skills]

Soldier
  • Warcry: now has tiered effects that scale in size to more accurately represent the skills effect radius. Radius increased.
  • Markovian's Advantage and Zolhan's Technique have been adjusted to provide a more fair value relative to other weapon pool skills, for their weight for point investment. They now increment to 25% prior to the level cap, then only bonuses increment.
  • Markovian's Advantage and Zolhan's Technique bonuses have been shifted around and rebalanced to be more in line with the number of targets each skill hits
  • Blade Arc: Bleed and % Weapon damage scaling increased
  • Break Morale: changed from % Total resistance reduction to absolute Physical resist reduction. The resistance reduction also scales up to about twice what the original provided.
Demolitionist
  • Fire Strike: Fire damage scaling with rank increased
  • Static Strike: base chance increased from 15% to 30%, scaling to 60% at max and 75% at ultimate. Damage adjusted to start lower but scale higher.
  • Quick Jacks: Lightning damage reduction increased to -30%, from -25%
Occultist
  • Wasting: Vitality damage increased
  • Black Death: Poison damage increased. Vitality and Bleed % damage bonuses increased
  • Sigil of Destruction: Chaos and Fire damage increased
Nightblade
  • Weapon-pool skill weights now all start at 8% and increment to 20% by level 5. Beyond that level, only the power of the skill increases.
  • Scaling on various weapon pool skills adjusted based on the higher starting weights and change of Nidalla's Hidden Hand to affect Belgothian's Shears and Amarasta's Quick Cut.
  • Belgothian's Shears %physical bonus changed to pierce so that it isn't self-boosting and flat physical scaled down slightly.
  • Amarasta's Quick Cut %weapon damage scales to a higher cap. Pierce damage also increased at cap but %pierce was removed.
  • Whirling Death %weapon damage starts lower but scales faster to reach within 5% of the than the original cap. Bleed damage scaling increased.
  • Ring of Steel: Pierce damage starts lower but scales faster to reach a higher max damage
  • Circle of Slaughter: Bleed damage significantly increased
  • Blade Trap: replaced % Weapon damage, which was actually not functioning, with flat Pierce damage. A significant damage increase for the skill. % Defensive Ability reduction now scales with rank, starting at -25%, instead of being -50% at all ranks.
  • Devouring Blades: added % Pierce bonus, reduced starting % Damage Converted to Health to 25%, from 33%
  • Frenetic Throw: Total damage reduction increased
  • Lethal Gambit: % Current Life damage minimum now scales up to 7% at max ranks instead of remaining at 1% at all ranks
  • Amarasta's Blade Burst: % Weapon damage now scales up to 75%, up from 50%
  • Merciless Repertoire: % damage bonuses increased. Added % Acid damage bonus
Arcanist
  • Panetti's Replicating Missile: slightly increased scaling, more so at rank 13 and above
  • Distortion: slightly increased Aether damage scaling with rank, with a bump at rank 12. Added % Fire damage
  • Supercharged: % Elemental damage bonus increased with rank
  • Proliferation: now starts at 2 additional fragments, % Aether damage bonus increased with rank
  • Sky Shard: area of effect scaling increased, but energy cost increased with rank as well

Kurze Zusammenfassung von guten und schlechten Neuigkeiten:
Gut:
- Mit B26 ist nun Akt 3 vollständig veröffentlicht
- Das Levelcap wurde auf Level 50 angehoben
- Viele neue Gegenstände (70 Epics)
- Ankündigung von Crate, dass es im Jahresverlauf eine sechste Meisterschaft geben wird

Schlecht:
- Ich habe heute keine Zeit ;)
Bild

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Beitrag von hapeen » 14.06.2015, 02:51

Leider mit Bugs, denn wenn ich da Kopfgeld in Homestead, die Libelle erledigen will, werde ich nach einiger Zeit ganz plötzlich rausgeworfen.
Aus dem kompletten Spiel.
Ist mir nun 3 mal passiert.
Liebe Grüße
hapeen

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Beitrag von FOE » 14.06.2015, 17:49

Hallo,

Na toll, da hat mal mal FR und SA keine Zeit und es gibt gleich ein neues Built! :shock: :? :wink:

Aber es gibt auch schon den ersten Hotfix!?

» http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=22495
b26 Hotfix 1 (v0.3.4.6)

[Tech]
  • Fixed a crash which could occur when some monsters with pets were killed.
[Game]
  • Level Limit increased to 45 or 50 for most areas in Act3.
  • Fixed an issue with pathing on Bridge to Gryver's Sawmill
  • Adjusted Thall'Nosh attributes
  • Fixed another issue with the Seamtress quest dialogue preventing its completion
  • Adjusted the spawn rate of Revenants for the Order of Death's Vigil, particularly Frost Revenants
[Class & Skills]
Demolitionist
  • Stun Jacks and Full Spread lighting and electrocute damage swapped. This was intended for B26 but only Stun Jacks was changed, leaving both the base skill and modifier with lightning damage. This change should help to balance the skill and promote investment in both the base and modifier for quickjack builds, especially now that the projectiles are working properly.
@hapeen
Hmm, darüber (mit "Libelle") konnte ich im GD-Forum nichts finden?

Hast Du es auch schon mit dem Hotfix nochmals versucht?

Mit welcher Sprache spielst Du? Ich würde ja mal für den Moment "Englisch" bevorzugen, es könnte ja ev. auch ein Problem mit fehlenden Texten sein!?
 
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Beitrag von Nala » 14.06.2015, 19:34

Und ich muss bis zum Ende des Monats mit updates warten. :( *schluchs*

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Beitrag von FOE » 15.06.2015, 06:50

Hallo Nala,

Oje, hast Du etwas nur einen begrenzten Internetzugang?! :(

_________________

Nicht ganz uninteressant, Jemand da schon ausgiebig die B26 gespielt und auf Grund der Items die "Schamanen" Skills zusammen getragen:
The upcoming 6th mastery is the Shaman, as you'll find the bonus "+1 to all skills in Shaman" on Alvarick's Rebuke, Savagery, and a few other items. Here's a list of Shaman skills that I've found +skills for on items so far:
  • Storm Totem (Sacred Hammer of Eternal Wrath, many others...this will be easy to +10)
    (DE: Sturmtotem)
  • Storm Pact (Skyreach Sash)
    (DE: Sturmpakt)
  • Squall (Stormcaller's Spellblade)
    (DE: Böe)
  • Torrent (Storm Scion)
    (DE: Sturzflut)
  • Maelstrom (Storm Scion)
    (DE: Mahlstrom)
  • Summon Briarthorn (Rover Faction Shoulders)
    (DE: Blutdorn herbeirufen)
  • Brute Force (Beast Slayer's Mark)
    (DE: Rohe Gewalt)
  • Savagery (Crimson Heart, Lightning Rod)
    (DE: Wildheit)
  • Nature's Boon (Swampdweller's Legguards)
    (DE: Segen der Natur)
  • Feral Hunger (Boneshard Lacerator)
    (DE: Wilder Hunger)
  • Taste for Blood (Thirsting Maw)
    (DE: Verlangen nach Blut)
  • Raging Tempest (Stormcaller's Effigy)
    (DE: Wütendes Gewitter)
  • Devouring Swarm (Locust Gem)
    (DE: Verschlingender Schwarm)
  • Nature's Wrath (Mogdrogen Sigil)
    (DE: Zorn der Natur)
  • Conjure Primal Spirit (Mogdrogen Sigil)
    (DE: Urgeist herbeirufen)
  • Heart of the Wild (Lifebloom Band)
    (DE: Herz der Wildnis)
  • Shamanism (Goliath Signet)
    (DE: Schamanismus)
  • Emboldening Roar (Wildspeaker Coat)
    (DE: Ermutigendes Gebrüll)
» http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=22502
Zuletzt geändert von FOE am 22.06.2015, 12:57, insgesamt 1-mal geändert.
 
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